• Jiménez Muñoz, L. M., Sotelo Díaz, I., Salgado Rohner, C., Cáez Ramirez, G., & Filomena Ambrosio, A. (2017). Effectiveness of High Power Ultrasound for Surimi-Based Preparation of Lionfish (Pterois volitans) Patties by Textural, Sensory and Shape Preference. Journal of Culinary Science and Technology.
  • Álvarez-Aros, E. L., & Bernal-Torres, C. A. (2017). Modelo de Innovación Abierta: Énfasis en el Potencial Humano. Informacion Tecnologica, 28(1), 65–76.
  • Van Doorn, G., Woods, A., Levitan, C. A., Wan, X., Velasco, C., Bernal-Torres, C., & Spence, C. (2017). Does the shape of a cup influence coffee taste expectations? A cross-cultural, online study. Food Quality and Preference.
  • Velasco, C., Woods, A. T., Wan, X., Salgado-Montejo, A., Bernal-Torres, C., & Cheok, A. D. (2018). The taste of typefaces in different countries and languages. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts.
  • Thoene, U., & Turriago-Hoyos, Á. (2017). Financial inclusion in Colombia: A scoping literature review. Intangible Capital.
  • Bernal-Torres, C. A., & Blanco-Valbuena, C. E. (2017). Innovación por Diseño y su Relación con las Variables del Entorno en una Muestra de Empresas en Bogotá - Colombia. Información Tecnológica, 28(4), 145–156.
  • Castro, G., Reyes, L., & Noguera, A. (2017). What are Management Systems ? The Effect of Management Style According to System Dynamics. International Journal of Industrial Engineering and Management, 8(2), 61–69.
  • Mejía-Villa, A. H., Recalde, M., Alfaro, J. A., & Guitérrez-García, E. (2017). Las Asociaciones Empresariales como Comunidades de Innovación Colaborativa : Desarrollo de un Modelo Teórico. XXVII CONGRESO DE ACEDE, (June), 1–30. Retrieved from www.researchgate.net/publication/315067446
  • Mejía-Villa, A. H.,  Alfaro-Tanco, J. A., Action Research Projects: one step ahead inthe researcher-practitionerrelationships España, Working Papers On Operations Management 2017 (8) 191 - 203.

• Bernal-Torres, C. A, "Relaciones Trabajo- Familia en vendedores de la calle en Bogotá." El lado humano de la sostenibilidad: Reflexiones desde lo privado y lo público . En: Colombia ISBN: 978-958-12-0439 ed: Editorial Universidad De La Sabana , v. , p.47 - 66 1 ,2017.
      • Halabi-Echeverry, A. X., Martínez-Avella, M. E., Richards, D., & Montoya-Torres, J. R. (2017). A Multi-Case Approach for Informational Port Decision Making. In Data Analytics Applications in Latin America and Emerging Economies (pp. 159-186). USA.
      • Bernal-Torres, C. A. Interés y propensión a la capacitación en la microempresa Colombia( 2017), Realidades, perspectivas y desafíos de las microempresas en Colombia, págs:129 - 146, Ed. Universidad Externado de Colombia.
      • Bernal-Torres, C. A "Determinantes de la informalidad en la microempresa Colombia, 2017, Realidades, perspectivas y desafíos de las microempresas en Colombia, 161 - 182, Ed. Universidad Externado de Colombia.
      • Bernal-Torres, C. A," "La infraestructura y las tecnologías de la información y las comunicaciones en la microempresa Colombia, 2017, Realidades, perspectivas y desafíos de las microempresas en Colombia, ISBN: 978-958-772-839-2, Vol. , págs:93 - 108, Ed. Universidad Externado de Colombia.
      • Kshetri, Nir Fredriksson, Torbjörn Rojas Torres, D. C. (2017). Big Data and Cloud Computing for Development: Lessons for key industries and Economies in the Global South. Proceedings of the VLDB Endowment (Vol. 3).
      • Bernal-Torres, C. A, Sierra Arango, H.D. Proceso Administrativo Para Las Organizaciones Del Siglo XXI Colombia (2013). Ed. Pearson Always learning.