Debido a la coyuntura actual ocasionada por el COVID-19, los programas de movilidad académica nacional e internacional para 2022-1 y 2022-2, se realizarán siempre y cuando las condiciones de seguridad, salud y restricciones de viaje nacional e internacional así lo permitan.

Cursos de Verano en el exterior

Las universidades aliadas de La Sabana ofrecen cursos cortos durante el periodo intersemestral, los cuales son abiertos para nuestros estudiantes. La aplicación se hace siguiendo el mismo procedimiento de Semestre Universitario en el Exterior, con excepción de la solicitud de homologación de materias.

Hochschule Osnabrück – University of Applied Sciences

INTERNATIONAL SUMMER UNIVERSITY (PDF)

July 20 – August 11, 2022 3 weeks, 5 ECTS

summer schools at FH Münster University of Applied Sciences

International Summer School "Sustainability, Nutrition and Culinary Studies" - How to combine a sustainable lifestyle with healthy diets and food culture? More information

Summer School "Renewable Energy Systems" at FH Münster University of Applied Sciences. More information

Soongsil International Summer School

Session I (4 weeks)

Session II (3 weeks, Korean Immersion Program)

Program Period

July 4 – July 29

August 4 – August 24

Program Contents

2 courses (3 credits each) + 4 Cultural Activities +

Soongsil International Summer Friends (Buddy Program) + Language Exchange Program

1 course (3 credits) + 4 Cultural Activities +

Program Fees

Application Fee: 100,000 KRW

Program Fee: 1,900,000 KRW

Housing Fee: Approximatey 550,000 KRW

Application Fee: 100,000 KRW

Program Fee: 1,600,000 KRW

Housing Fee: Approximately 450,000 KRW

Summer Institute at Emporia State

The Summer Institute at Emporia State for the upcoming summer 2022 term! With 3-Week workshop sessions or 6-Week academic and/or ESL course sessions.

More information

EFAP School of Communication (PDF)

We will be really pleased to welcome your students next July to participate to our Summer programs.

Please find attached the Summer brochure including 6 different programs taught in English.

From 2 to 4 weeks in July

French Language & Culture (3 US/ 6 ECTS)

June + July

Influence Marketing (2 US/4 ECTS)

On-line + 4 days NYC

From July 1st to 15

Re-thinking Fashion (3 US/ 6 ECTS)

From July 15th to 29th

Marketing & Communication in the wine spirits (3 US/ 6 ECTS)

Bordeaux Campus

From July 15th to 29th

Production (3 US/ 6 ECTS)

From July 15th to 29th

Street Art (3 US/ 6 ECTS)

2-week credit course : 1200€ *

4-week credit course: 2000€ *

Deadline: June 1st

Excelia Summer Programs

Universidad Austral de Argentina

Summer program –Doing Business in Latin America at  our campus in Rosario from June 27th – July 22nd 2022.  For more information see here,  and contact  the Rosario Campus Incoming Exchange Coordinator: Ciro Lavadenz .

1 -credit- Virtual Program in Inflation Economics, in four Thursdays 13 to 15 ARG,  from May 12- June 16  OR  June 23 to July 28th  for more information see here.  For more information you may contact Malena Martin,  our new student coordinator.  She will be contacting you through internacionales@austral.edu.ar for Pilar Campus Inbound Students, and for all Austral  Outbound students

The deadline to nominate your students here to our Semester program in English is this  April 15th .  We are happy to confirm that we will be receiving an interesting number of students.   If you have already nominated them, your students have been sent the updated application form here, and have until May 1st to apply.   We will be opening courses in Spanish for 2023, you will be able to nominate your students for the 2023 semester as of August 15th, 2022.

Summer Program 2022 ONLINE -Saitama University

Period: June 13(Monday) - July 8 (Friday), 2022
June 10: Welcoming Ceremony
June 13: Class start
July 8: Farewell Ceremony

Application Deadline: May 5,2022 0:00 Japan Standard Time
-Number of applicants: 20
-Students from our partner universities can participate free of charge.

The Hague Summer School team

The Hague Summer School - 4 to 29th of July

More information

PROCESO DE APLICACIÓN

1. Consulta la oferta más reciente de cursos de verano ofrecidos por las universidades con las que tenemos convenio (arriba).
  2. Escoge el curso que se adapte más a tus intereses.
  3. Consulta los documentos y requisitos para aplicar para cada curso.
  4. Dirígete a la oficina de la Dirección de Relaciones Internacionales y recibe asesoría de nuestra Coordinadora de Movilidad, Jennifer Ibagón.
  5. Tus documentos serán enviados a la universidad destino para su aprobación.
  6. La universidad destino emite respuesta la cual es comunicada al estudiante por parte de la Jefatura de Movilidad y Recursos Internacionales.
  7. En caso de aceptación, se da inicio al trámite de visado.

REQUISITOS GENERALES

1. Tener un excelente historial académico y promedio acumulado mínimo de 3,5.
  2. Ser estudiante regular de La Sabana.
  3. No estar en matrícula condicional ni en prueba académica, ni tener en curso sanciones académicas o disciplinarias.
  4. Cumplir con los requisitos específicos de la Universidad de destino.